Egenmassasje med tennisballer

egenmassasje-tennisballer-urban-essentials-oslo

I dag tidlig var jeg så sinnsykt stiv i korsryggen og mellom skulderbladene at yogaøvelsene jeg gjorde ikke var godt nok. Da var det frem med tennisballene for å rulle dem på hver sin side av ryggraden og opp mellom skulderbladene. I starten var det så vondt at jeg måtte ta pause hvert tiende sekund, men heldigvis kom det seg etterhvert.

Bort med knuter og stive muskler

Egenmassasje er steike vondt, men også fantastisk bra for å myke opp bindevevet og løse opp i knuter i ryggen. Legg ballene parallelt mellom skulderbladene, løft rumpen litt og beveg deg fem og tilbake ved hjelp av bena. Bruk pusten din aktivt for å dempe smerten, rull opp og ned i forskjellig tempo og stopp opp på områdene om er ekstra vonde (og pust enda mer!). Jeg lover deg at det blir bedre hvis du holder ut.

Billig og enkel løsning 

Tennisballer er billig og det tar ikke lang tid å gjennomføre øvelsen. Litt og litt hver dag, så vil du snart merke en forskjell. Kanskje du kan spare litt penger på fysio eller kiropraktor i samme slengen? Og vær så snill, ikke si at du er for stiv for å gjøre dette - for det er akkurat derfor du trenger det!